De gemeente Velsen wil het doen van meldingen openbare ruimte verbeteren. Dit wil zij niet alleen doen, maar samen met de inwoners. Het gaat namelijk om het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. Hoe fijn is het dat zij dan zelf mogen meedenken over dit traject. Help mee met verbeteren meldingen openbare ruimte…
Hoe werkt een melding nu?
Inwoners kunnen nu al bij de gemeente terecht voor alle mogelijke vragen over zaken die de leefbaarheid van uw wijk aangaan. Zij kunnen ook (elektronisch) melding doen voor het doorgeven van gebreken en/of schade.
Dit geldt voor onderwerpen zoals:
- Bomen
- Bloembakken
- Dumpingen in openbare ruimte
- Hondenlosloopplaatsen
- Inritten/Invalidenafrit
- Parken
- Parkeerplekken
- Plantsoenen / grasvelden / bermen / groenstroken
- Riolering
- Ruiterpaden
- Schades
- Speelplekken
- Straatverlichting, zoals lantaarnpaal of lichtmast (uitgezonderd de buitenverlichting in poorten en stegen: deze dienen door de bewoners zelf worden vervangen). Gelieve het lichtmastnummer te vermelden.
- Trottoirs
- Vandalisme in openbare ruimte
- Verlichting/Verkeerslichten
- Watergangen / vijvers / sloten en waterpartijen
- Wegen
- Zwerfvuil / zwerfafval
De gemeente Velsen registreert een melding en geeft die in behandeling bij de medewerkers van de afdeling Openbare Werken. Als meer informatie nodig is, kan een medewerker van Openbare Werken contact opnemen met de indiener. Het streven is om een melding zo spoedig mogelijk af te handelen. Soms kan de opzichter zelf het probleem oplossen. Soms moet hij daarvoor gespecialiseerde bedrijven inschakelen of iets bestellen. In dat geval duurt de afhandeling iets langer.
Op een melding over de openbare ruimte onderneemt de gemeente normaal gesproken binnen vijf werkdagen actie. En probeert de melding binnen die vijf dagen ook af te handelen. Als dat niet lukt, informeert de gemeente de melder over de termijn waarin de oplossing wel kan worden gerealiseerd.
Spoedeisende meldingen verhelpt de gemeente zo snel mogelijk. Meldingen zijn spoedeisend als er gevaar is voor mens of dier (zoals een omver gereden lichtmast of een omgewaaide boom op de weg).
Als de melder een correct e-mailadres heeft vermeld in het digitale formulier, ontvangt deze van de gemeente na het invullen automatisch een ontvangstbevestiging. Nadien krijgt de melder een mail wanneer een melding wel of niet is afgehandeld.
Door middel van het e-mailadres of telefoonnummer kan de gemeente ook contact met de indiener opnemen bij onduidelijkheden over een melding. Dit zorgt weer voor het sneller oplossen van een melding.
Burgertop
Op de Burgertop Velsen zijn ideeen ingebracht over meldingen (over de) openbare ruimte richting gemeente.
De ideeën waren onder andere:
- BT 36: meer bekendheid voor meldingen aan loket openbare werken.
- BT 201: meldingsprocedure openbare ruimte naar/van gemeente verbeteren
Verbetermogelijkheden voor het doen van de meldingen openbare ruimte
De gemeente Velsen wil niet alleen de inbrengers van deze ideeën, maar alle geïnteresseerde inwoners graag betrekken bij het verbeteren van hun proces ‘meldingen openbare ruimte’. Heb jij interesse of vind je het leuk om je steentje bij te dragen? Dan kun je meedoen!
Het enige dat je even hoeft te doen is een email sturen naar: burgerbeest@velsenopkoers.nl
Het burgerbeest zorgt er dan voor dat jouw aanmelding met de juiste persoon van de gemeente terecht komt.
LEES HIER DE INPUT VAN INWONERS
